Norelco intensifierar sitt inträde på den nordiska marknaden på Energimässan

19.5.2026

Norelco intensifierar sitt inträde på den nordiska marknaden på Energimässan

Norelco kommer att delta i Sveriges största energimässa, Energimässan 2026, i Stockholm den 20–21 maj för att intensifiera företagets internationalisering på den nordiska marknaden.

Mellanspänningsställverket Norelco NorMax Air, tillverkat i Nyslott, representerar en ny generation av grön elteknik och visas på Energimässan i Stockholm.

"Energimässan, som samlar viktiga aktörer i branschen för att diskutera framtidens energisystem, är en viktig mötesplats för oss på den nordiska marknaden", säger exportchef Timo Mämmelä.

”I Stockholm kan vi konkret visa vad våra mellan- och lågspänningsställverk NorMax Air och NorPower 5000 erbjuder för att möta energisektorns förändrade behov, oavsett om det gäller produktion av förnybar energi, datacenter, industriella processapplikationer eller infrastrukturlösningar.”

”Eftersom vi designar och tillverkar våra produkter helt i våra egna fabriker, skräddarsydda efter kundens specifika behov, kan vi garantera våra kunder både leveranssäkerhet och hög kvalitet”, betonar Mämmelä.

Du hittar Norelcos experter på mässan i monter J18.

 

Dela den här artikeln